Lietošanas noteikumi
- Vispārīgi noteikumi
1.1. Šie pirkuma noteikumi (turpmāk tekstā — Noteikumi) nosaka Pircēja un Pārdevēja savstarpējās tiesības, pienākumus un atbildību, Pircējam iegādājoties preces interneta veikalā www.atedaktare.lt (turpmāk tekstā — e-veikals).
1.2. Pārdevējs šajos Noteikumos ir UAB "Natura medica", juridiskās personas kods 303496405, juridiskā adrese: Kauņas pilsēta, S. Banaičio g. 21 (turpmāk tekstā — Pārdevējs).
1.3. Pircējs šajos Noteikumos ir jebkura fiziska persona, kas ir sasniegusi vismaz 18 gadu vecumu, pilngadību, kā arī visas juridiskās personas, kas iegādājas vai izmanto citus e-veikala pakalpojumus.
1.4. Personas dati – Pircēja personas dati, ko Pircējs sniedz, reģistrējoties vai pasūtot preces e-veikalā, un Pircēja iegādāto preču vēsture, ja šādu datu apstrādei piemērojamas Lietuvas Republikas Datu aizsardzības likuma prasības.
1.5. Reģistrējoties vai veicot pasūtījumu, Pircējs bez ierunām apstiprina, ka ir pienācīgi iepazinies ar Noteikumiem un apņemas tos ievērot. Pircējs izvērtē un uzņemas no šīs darbības izrietošās saistības un atbildību un pilnībā piekrīt Noteikumiem. Pārdevējs neuzņemas nekādu risku vai atbildību un ir bez ierunām no tās atbrīvots, ja Pircējs nav daļēji vai pilnībā iepazinies ar Noteikumiem, lai gan viņam tika dota šāda iespēja.
1.6. Kopā ar Pircēja veikto pasūtījumu šie Noteikumi kļūst par līgumu starp Pircēju un Pārdevēju un ir juridisks dokuments, kas ir saistošs abām pusēm.
1.7. Pārdevējs patur tiesības mainīt, grozīt vai papildināt Noteikumus. Pircējam veicot pirkumus e-veikalā, tiek piemēroti Noteikumi, kas ir spēkā pasūtījuma veikšanas brīdī.
- Pirkuma un pārdošanas līguma noslēgšanas brīdis
2.1. Pirkuma un pārdošanas līgums starp Pircēju un Pārdevēju tiek uzskatīts par noslēgtu no brīža, kad Pircējs, izveidojis iepirkumu grozu e-veikalā, norādījis piegādes adresi, izvēlējies apmaksas veidu un iepazinies ar Noteikumiem, apmaksas un piegādes nosacījumiem un citu sniegto informāciju, noklikšķina uz pogas “Apstiprināt”, un ir spēkā līdz pilnīgai saistību izpildei saskaņā ar šo līgumu.
2.2. Informācija par apmaksas veidiem, piegādes noteikumiem un cenām tiek publicēta, un Pircējam ar to jāiepazīstas e-veikalā, sadaļā “Apmaksa un piegāde”.
2.3. Katru līgumu, kas noslēgts starp Pircēju un Pārdevēju, aizsargā Pārdevējs.
2.4. Pārdevējam ir tiesības ierobežot Pircēja e-veikala lietošanu vai bez iepriekšēja brīdinājuma anulēt Pircēja reģistrāciju, ja Pircējs izmanto e-veikalu, pārkāpjot šos Noteikumus, mēģina apdraudēt e-veikala stabilitāti un drošību vai citādi pārkāpj Lietuvas Republikas tiesību aktus.
- Pircēja tiesības un pienākumi
3.1. Pircējam ir tiesības iegādāties preces e-veikalā saskaņā ar šiem Noteikumiem un Lietuvas Republikas tiesību aktiem.
3.2. Pircējam, kurš vēlas veikt pasūtījumu e-veikalā, ir jāsniedz šādi dati: vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs, dzīvesvietas adrese. Obligāti sniedzamie dati ir nepieciešami, lai Pārdevējs varētu pienācīgi izpildīt Pircēja pasūtījumu. Bez obligāto datu sniegšanas Pircējs nevarēs pasūtīt preces.
3.3. Pircējs ir atbildīgs par to, lai e-veikalā sniegtie Pircēja dati būtu precīzi, pareizi un pilnīgi. Ja e-veikalā sniegtie Pircēja dati mainās, viņam tie ir jāatjaunina. Pārdevējs nekādā gadījumā nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies Pircējam un/vai trešajām personām tāpēc, ka Pircējs ir sniedzis nepareizus un/vai nepilnīgus personas datus vai nav mainījis vai papildinājis datus pēc to maiņas. Ja Pircējs, izmantojot e-veikalu, sniedz trešo personu personas datus, Pircējs ir pilnībā atbildīgs par šādu datu sniegšanas un izmantošanas likumību.
- Pārdevēja tiesības un pienākumi
4.1. Pārdevējam ir tiesības uz laiku vai uz nenoteiktu laiku pārtraukt e-veikala darbību bez atsevišķa brīdinājuma.
4.2. Pārdevējs nodrošina Pircējam iespēju pienācīgi izmantot e-veikala sniegtos pakalpojumus.
4.3. Pirms līguma noslēgšanas Pārdevējam ir jāsniedz Pircējam skaidra un saprotama informācija saskaņā ar Lietuvas Republikas Civilkodeksa (turpmāk tekstā — CK) noteikumiem.
4.4. Pārdevējs apņemas organizēt Pircēja pasūtīto preču piegādi uz Pircēja norādīto adresi.
4.5. Ja svarīgu apstākļu dēļ Pārdevējs nevar piegādāt Pircējam pasūtītās preces, viņš apņemas 5 (piecu) darba dienu laikā atmaksāt Pircēja samaksāto naudu. Šajā gadījumā Pārdevējs tiek atbrīvots no atbildības par preču nepiegādi.
- Preču pasūtīšana un piegāde
5.1. Preču piegāde Pircējam:
5.1.1. Pircējs, pasūtījuma veikšanas laikā izvēloties piegādes pakalpojumu, apņemas norādīt precīzu preču piegādes vietu.
5.1.2. Pircējs apņemas pats pieņemt preces. Gadījumā, ja viņš pats nevar pieņemt preces un preces tiek piegādātas uz norādīto adresi un pamatojoties uz citiem Pircēja sniegtajiem datiem, Pircējam nav tiesību izvirzīt pretenzijas Pārdevējam par preču piegādi neatbilstošam subjektam.
5.1.3. Preces piegādā Pārdevējs vai tā pilnvarots pārstāvis.
5.2. Preces tiek piegādātas uz Pircēja norādīto adresi 2–5 (divu–piecu) darba dienu laikā no preču apmaksas un preču piegādes saņemšanas brīža. Preces tiek piegādātas visā Lietuvā un ārzemēs.
5.3. Precīza piegādes cena ir atkarīga no pasūtīto preču svara, apjoma, izmēriem un piegādes vietas, tāpēc galīgā pasūtījuma cena Pircējam tiek sniegta tikai pēc pasūtījuma veikšanas.
5.4. Kad Preces tiek piegādātas “Uz mājām”, Pircējam kopā ar transporta uzņēmuma pārstāvi jāpārbauda sūtījuma stāvoklis, preču daudzums, kvalitāte un sortiments.
5.5. Pircējam, kurš ir pamanījis sūtījuma bojājumus, neatbilstību preču daudzumā vai sortimentā, sūtījums nav jāpieņem un tas jāatzīmē pavadzīmē. Ja Pircējs pieņem sūtījumu un paraksta pavadzīmi bez piezīmēm, tiek uzskatīts, ka nodotajai sūtījumam nav defektu, preču daudzums un sortiments atbilst līguma noteikumiem.
5.6. Pēc preču piegādes uz Pircēja norādīto adresi, preces tiek uzskatītas par nodotām Pircējam. Ja preces netiek piegādātas plānotajā piegādes datumā, Pircējam nekavējoties, bet ne vēlāk kā nākamajā dienā pēc plānotā piegādes datuma, par to jāinformē Pārdevējs. Pircējs, kurš savlaicīgi neinformē Pārdevēju par nepiegādātajām precēm, zaudē tiesības izteikt Pārdevējam pretenzijas par preču savlaicīgu piegādi.
5.7. Ja preces cena pārsniedz 868,86 EUR, prece tiek nodota saņēmējam, uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Ja preci nesaņem Pircējs, Pircējam, aizpildot pasūtījuma piegādes informāciju, jānorāda tās personas dati, kura saņems preci.
5.8. Preces tiek piegādātas darba dienās, izņemot sestdienu un svētdienu, kā arī valsts svētku dienas, kas saskaņā ar Lietuvas Republikas tiesību aktiem ir pasludinātas par brīvdienām.
- Līguma noslēgšana, preču apmaiņa un atgriešana
6.1. Pircējam nav tiesību atteikties no pirkuma un pārdošanas līguma un atgriezt Pārdevējam šādas preces:
6.1.2. kvalitatīvi pārtikas produkti, tostarp uztura bagātinātāji;
6.1.3. kvalitatīvas Preces, kuras Pircējs ir lietojis, bojājis, sabojājis to iepakojumu vai citu Pircēja veikto darbību dēļ Preces ir zaudējušas savu komerciālo izskatu, kā arī nepilnīgas Preces (piemēram, ir zudušas atsevišķas Preces daļas, iepakojums ir zudis vai bojāts, nav lietošanas instrukcijas vai garantijas grāmatiņas, ja tāda ir izsniegta u.c.);
6.1.4. citas Preces, kuras Pārdevējam ir tiesības atteikties pieņemt saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem.
6.2. Preces tiek uzskatītas par nekvalitatīvām, ja ir beidzies Preces derīguma termiņš, Preces satur ar likumu aizliegtas sastāvdaļas, Preces konsistence vai citas būtiskas īpašības ir mainījušās nepareizu uzglabāšanas apstākļu dēļ pirms Preces transportēšanas vai nodošanas Pircējam, Prece ir mehāniski bojāta, tās iepakojums ir bojāts vai ir citi Preces kvalitātes defekti. Interneta veikalā Preces, kurām ir derīguma termiņš, tiek pārdotas ar derīguma termiņu, kas nav mazāks par 3 (trīs) mēnešiem, izņemot gadījumus, kad Interneta veikals skaidri norāda, ka konkrētas Preces derīguma termiņš ir īsāks.
6.3. Pircējam ir tiesības atgriezt Pārdevējam Interneta veikalā pasūtītās vai iegādātās Preces, kas nav norādītas Noteikumu 8.1. punktā, atsakoties no noslēgtā preču pirkuma līguma attiecībā uz visām pasūtījumā iekļautajām Precēm vai to daļu. Lai īstenotu šīs tiesības, Pircējam ir:
6.3.1. ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no preču nodošanas Pircējam dienas, pa e-pastu informēt Pārdevēju par atteikšanos no līguma. info@atedaktare.lt iesniedzot aizpildītu Atteikuma veidlapas paraugs distances līgumam vai līgumam, kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām; un
6.3.2. ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no Pārdevēja paziņojuma par atteikšanos no līguma iesniegšanas dienas, kā paredzēts Noteikumu 8.3.1. punktā, nodot Preces Pārdevējam kopā ar Preču iegādes dokumentu (maksājuma uzdevuma un/vai PVN rēķina kopiju) un citiem saistītajiem dokumentiem (piemēram, garantijas apkopes grāmatiņu), ja piemērojams, šo Noteikumu 8.7. punktā paredzētajā veidā.
6.4. Pircējiem tiek nodrošināta garantija saskaņā ar likumu. Ja Precei tiek nodrošināta ražotāja (komerciālā) garantija, visa rakstiskā informācija par tās nosacījumiem ir pievienota Precei.
6.5. Atgrieztajām vai apmainītajām augstas kvalitātes Precēm jābūt piemērotām tālākpārdošanai – neatvērtām, nebojātām, nezaudētām savu komerciālo izskatu (etiķetes nav noņemtas vai bojātas, aizsargplēves nav saplēstas utt.) un tās nedrīkst lietot. Preces jāatgriež oriģinālajā iepakojumā, tādā pašā komplektācijā, kādā Pircējs tās saņēma, obligāti uzrādot Preces iegādes dokumentu, garantijas talonu (ja tāda tika izsniegta), lietošanas instrukciju un citus Preces piederumus. Ja Prece nav pilnīgā komplektācijā, ir bojāta, nekārtīga vai nav pareizi iepakota, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt Preci, neapmainīt to un neatmaksāt Pircēja par Preci samaksāto naudu.
6.6. Šo Noteikumu 8.3. punktā paredzētās tiesības atgriezt kvalitatīvu preci ir tikai Pircējam, kurš saskaņā ar tiesību aktiem tiek uzskatīts par patērētāju, t. i., fiziskai personai, kura izsaka savu gribu iegādāties, iegādājas un lieto preci personīgām, ģimenes, mājsaimniecības vajadzībām, kas nav saistītas ar uzņēmējdarbību vai profesiju.
6.7. Nepietiekamas kvalitātes preces tiek apmainītas vai atgrieztas saskaņā ar šiem Noteikumiem un Lietuvas Republikas tiesību aktiem, kas ir spēkā preču iegādes brīdī.
6.8. Preču atgriešanas noteikumi tiek saskaņoti ar Pircēju individuāli, Pircējam sazinoties ar Pārdevēju.
6.9. Preču atgriešanas gadījumā Pārdevējs 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no Preču atgriešanas dienas atmaksā Pircējam par Precēm samaksāto naudu, pārskaitot naudu uz Preču maksātāja bankas kontu, ja vien Pārdevējs un Pircējs nevienojas par citu atlīdzības veidu (piemēram, lojalitātes punkti), kas ir pieņemams Pircējam.
- Atbildība
7.1. Pircējs ir atbildīgs par e-veikala reģistrācijas veidlapā sniegto datu pareizību. Pircējs uzņemas atbildību par sekām, kas rodas reģistrācijas veidlapā sniegto personas datu nepareizības vai neprecizitātes dēļ.
7.2. Pircēja piekrišana viņa personas datu apstrādei tiešā mārketinga nolūkos nozīmē, ka viņš piekrīt, ka Pārdevējs vai viņa pilnvaroti datu apstrādātāji, pamatojoties uz šiem datiem, formulēs un nosūtīs Pircējam īpašos piedāvājumus, akcijas un citu informāciju, kas saistīta ar e-veikala darbību, tajā pārdotajām precēm utt.
7.3. Pircēja sniegtos personas datus izmantos tikai Pārdevējs vai tā pilnvaroti datu apstrādātāji un partneri, ar kuriem Pārdevējs sadarbojas e-veikala administrēšanā vai tajā sniegto pakalpojumu vai tajā veiktās tirdzniecības organizēšanā, preču piegādē un/vai citos ar Pircēja pasūtījuma iesniegšanu vai izpildi saistītos pakalpojumos. Pārdevējs neizpaudīs Pircēja personas datus trešajām personām, izņemot tā pilnvarotus datu apstrādātājus un šajā punktā minētos partnerus vai gadījumus, kad tam tas ir pienākums Lietuvas Republikas tiesību aktos paredzētajos gadījumos.
7.4. Puses ir atbildīgas par jebkuru pirkuma un pārdošanas līguma, kas noslēgts, izmantojot e-veikalu, pārkāpumu saskaņā ar Lietuvas Republikas tiesību aktos noteikto kārtību.
7.5. Ņemot vērā Lietuvas Republikas Elektroniskā paraksta likuma 8. panta 3. punkta noteikumus, Pircējs piekrīt Pārdevējam, ka Pircēja darbību apstiprināšanai e-veikalā, izmantojot e-veikala pieteikšanās datus (identifikācijas kodu), ir elektroniskā paraksta juridiskais spēks, kas noteikts Elektroniskā paraksta likuma 8. panta 1. punktā (t. i., tam ir tāds pats juridiskais spēks kā parakstam rakstiskos dokumentos un tas ir pieļaujams kā pierādīšanas līdzeklis tiesā). Pircējam ir jāaizsargā savi e-veikala pieteikšanās dati un tie nedrīkst tikt izpausti, jānodrošina, lai dati būtu zināmi tikai viņam un lai tikai viņš tos izmantotu, nedrīkst tos nodot vai citādi radīt iespēju citām personām ar tiem iepazīties un tos izmantot. Ja rodas aizdomas, ka pieteikšanās datus varētu būt uzzinājusi cita persona, nekavējoties par to jāpaziņo Pārdevējam, kā arī nekavējoties jāinformē Pārdevējs par e-veikala pieteikšanās datu pārkāpumu vai izpaušanu. Visas darbības, kas veiktas, izmantojot Pircēja pieteikšanās datus e-veikalā, tiek uzskatītas par veiktām no Pircēja puses, un Pircējs uzņemas pilnu atbildību par šādu darbību sekām.
7.6. Pārdevējs neatbild par informāciju, kas sniegta citu uzņēmumu tīmekļa vietnēs, pat ja Pircējs piekļūst šīm tīmekļa vietnēm, izmantojot saites Pārdevēja e-veikalā.
7.7. Bojājumu gadījumā vainīgā puse atlīdzina otrai pusei radušos zaudējumus.
- Informācijas sūtīšana
8.1. Pārdevējs visus paziņojumus nosūta uz Pircēja reģistrācijas veidlapā norādīto e-pasta adresi.
8.2. Pircējs visus ziņojumus un jautājumus sūta uz Pārdevēja e-veikala sadaļā “Kontakti” norādīto adresi.
- Produkta kvalitātes garantija un derīguma termiņš
9.1. Katra e-veikala produkta īpašības parasti ir norādītas katram produktam atsevišķi.
9.2. Pārdevējs neatbild par to, ka e-veikalā esošo preču krāsa, forma vai citi parametri var neatbilst faktiskajam preču izmēram, formai un krāsai Pircēja izmantotā displeja īpašību dēļ.
9.3. Gadījumos, kad, pamatojoties uz tiesību aktiem, konkrētām precēm ir noteikts derīguma termiņš, Pārdevējs apņemas pārdot šādas preces Pircējam tādā veidā un pirms tāda laika perioda, lai Pircējam tiktu dota reāla iespēja izmantot šādas preces pirms preču derīguma termiņa beigām.
- Nobeiguma noteikumi
10.1. Visi strīdi, kas izriet no vai ir saistīti ar līgumu starp Pircēju un Pārdevēju, tiek risināti sarunu ceļā. Ja vienošanos nevar panākt, strīdi tiek risināti saskaņā ar Lietuvas Republikas tiesību aktos noteikto kārtību.
10.2. Pircējs var sazināties ar Pārdevēju, iesniegt sūdzības, pretenzijas, saņemt informāciju utt., sazinoties ar Pārdevēju, izmantojot šo Noteikumu 1.2. punktā norādīto kontaktinformāciju, ja vien šajos Noteikumos nav noteikts citādi.
10.3. Līgums tiek noslēgts, izpildīts un visa saziņa starp Pircēju un Pārdevēju notiek valsts valodā.
Jūs varat iesniegt pieprasījumu/sūdzību par mūsu interneta veikalā iegādātu preci vai pakalpojumu Valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienestam (Vilniaus g. 25, 01402 Viļņa, e-pasts: tarnyba@vvtat.lt , tālr. 8 5 262 67 51, fakss (8 5) 279 1466, tīmekļa vietne www.vvtat.lt (arī Valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienesta teritoriālajām nodaļām novados) – vai aizpildīt pieteikuma veidlapu EGS platformā ec.europa.eu/odr/ vai Patērētāju tiesību informācijas sistēmā (CRIS).